جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی در مجموعه زیبایی فیت پلاست به افراد کمک می کند تا برآمدگی ها و قوزی که روی بینی آن ها وجود دارد،برطرف شود و ایجاد تناسب در بینی باعث بهتر شدن زیبایی فرد شده و اعتماد به‌ نفس فرد را ارتقا می‌‌دهد.

مشاوره و معاینه قبل از عمل جراحی زیبایی بینی

فهرست مطالب

چه سنی برای جراحی بینی مناسب است؟

توجه کنید که دوران بلوغ، دوران تغییرات ظاهر و صورت است. تغییراتی که ممکن است این حس را در شما ایجاد کند که به اندازه کافی خوب و زیبا نیستید. به همین دلیل ممکن است خیلی از افراد تصمیم به جراحی بینی در این سن بگیرند. در حالی که باید صبر کرد تا رشد بینی‌ کامل شود. می‌ توان گفت معمولاً برای دختران بعد از 15 سالگی و در پسران بعد از 17 سالگی زود ترین زمان برای جراحی زیبایی بینی می‌ باشد. با این حال بهتر است بگذارید تا به طور کامل رشد بینی به پایان برسد.

جراحی زیبایی بینی گوشتی

برخی از افراد بینی های گوشتی دارند. خصوصیات این نوع بینی شامل :

  1. ضخیم بودن پوست
  2. چرب بودن نوک بینی
  3. پهن بودن غضروف
  4. بافت های همند بسیار در زیر پوست و… می باشد.

در جراحی بینی گوشتی ، تغییر شکل بر روی بافت سخت بینی که شامل استخوان و غضروف است، صورت می گیرد.

در بینی هایی که شدت گوشتی بودن آن ها بیش از دیگر بینی ها است، هنگام عمل بینی امکان دارد مقداری از بافت چربی آن ها برداشته شود، اما ناگفته نماند که تغییری بر روی پوست بینی ایجاد نمی شود، زیرا این امر موجب بد شکلی و آسیب بینی می شود.

معمولا زمان جراحی و دوران بهبودی در بینی های گوشتی طولانی تر از بینی های دیگر است، به همین دلیل به این دسته از زیباجویان توصیه می شود تا صبر بیشتری برای مشاهده نتیجه عمل زیبایی بینی پیشه کنند.

جراحی زیبایی بینی استخوانی

بینی های استخوانی بینی‌هایی هستند که دارای پوست نازکی هستند و عموما دارای قوز هستند.از مهم ترین عواملی که موجب می گردد ای افراد برای عمل بینی اقدام کنند، برداشتن قوز بینی است. با برداشتن این برآمدگی از روی بینی، افراد از ظاهر زیبا تر و جذاب تری بهره مند می شوند.

جراحی زیبایی بینی در مجموعه زیبایی فیت پلاست استخوانی به افراد کمک می کند تا برآمدگی ها و قوزی که روی بینی آن ها وجود دارد،برطرف شود و ایجاد تناسب در بینی باعث بهتر شدن زیبایی فرد شده و اعتماد به‌ نفس فرد را ارتقا می‌‌دهد. بعد از جراحی بینی استخوانی، میزان کبودی کمتر بوده و همچنین ورم ناشی از تغیرات کمتر از بینی‌های گوشتی می‌باشد .

علت مشکل تر بودن جراحی بینی گوشتی چیست ؟

همانطور که قبلا نیز ذکر شد، کیفیت و ضخامت پوست از عوامل بسیار مهم در تعیین نتیجه عمل بینی می باشد. همین عوامل موجب شده اند که پیش بینی کردن نتیجه جراحی زیبایی بینی های گوشتی کمی دشوار تر باشد. در عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی ، جراح از روش های متفاوتی برای تغییر شکل دادن غضروف و استخوان بینی استفاده می کند تا به نتیجه مورد نظر برسد.

معیار های یک جراح بینی خوب برای جراحی بینی :

یک جراح خوب باید خوش برخورد باشد، چرا که خوش برخورد بودن وی موجب ایجاد حس راحتی بین او و بیمار شده و از استرس بیمار تا میزان زیادی می کاهد.
صبور بوده و تمامی مراحل عمل و مراقبت های قبل و بعد از آن را برای بیمار شرح دهد.
از دانش ریاضی و هندسه آگاهی داشته و علاوه بر آن از دانش زیبایی شناسی نیز مطلع باشد.
با تجربه بوده و دارای تحصیلات مرتبط باشد.
بهترین جراح زیبایی بینی کسی است که قدرت تصور بالایی داشته و قادر است مناسب ترین مدل بینی را با توجه به اجزای صورت بیمار برای او بسازد.
باوجدان و صادق بوده و سلامت بیمار برای او در اولویت باشد.
در صورتی که بیمار انتظارات غیرمعقول و غیرمنطقی از عمل جراحی بینی داشته باشد ، باید او را توجیه کند.
چنانچه بیمار از نظر جسمی و روحی آمادگی لازم را برای عمل نداشته باشد، جراح این عمل را برای او انجام نخواهد داد.

مراقبت های قبل از عمل جراحی بینی :

قبل از عمل بینی باید یکسری اقدامات را انجام دهید تا فرآیند ریکاوری و ناراحتی‌های بعد از جراحی بینی (رینوپلاستی) ، سریع‌ تر و راحت‌ تر پیش رود. اقداماتی از جمله:

  1. در انتخاب جراح بینی خود دقت کنید.
  2. به دستورالعمل های پزشک خود عمل کنید.
  3. به مدت یک هفته از استعمال دخانیات، مصرف الکل و…خودداری نمائید.
  4. شب قبل از عمل بینی حمام کنید و خواب کافی داشته باشید.
  5. روز قبل از عمل از غذاهای سبک استفاده کنید و هشت ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و روز عمل ناشتا باشید.
  6. از فردی بخواهید تا شما را در عمل زیبایی بینی همراهی کند.

به توصیه پزشک متخصص مجموعه زیبایی فیت پلاست انجام آزمایشاتی که پزشک برای شما تجویز کرده است لازم و ضروری می باشد.
تمامی مواردی که احتمال است بعد از عمل به آن احتیاج پیدا کنید را فراهم کنید.
محل خواب مناسب و راحتی را برای خود انتخاب کنید.

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی :

در نظر داشته باشید بعد از عمل، مراقبت شما به پایان نمی‌رسد. در واقع اهمیت عمل کردن بینی تنها به پیدا کردن بهترین جراح بینی محدود نمی‌ شود، بلکه فرد بعد از عمل نیز مراقبت‌هایی را باید انجام دهد تا بینی، دچار مشکل نشده و فرم زیبایی به خود بگیرد.

  1. تا ۴۸ ساعت بعد از عمل جراحی بینی ، برای کنترل کبودی و ورم از کمپرس سرد بر روی بینی و اطراف چشم ها استفاده شود.
  2. سعی شود در هفته های ابتدایی از خنده ها و حرف زدن های بیش از اندازه پرهیز شود.
  3. خوردن غذا هایی که به جویدن نیاز دارند در این دوران باید محدود شود.
  4. تا زمان شکل گیری کامل بینی ، قرار گرفتن در محل های شلوغ باید محدود شود.
  5. در روز های ابتدایی بعد از جراحیبینی ممکن است هنگام بلند شدن با سرگیجه رو به رو شوید که در این هنگام می توانید از فردی کمک بگیرید.
  6. در این دوران از مسواک نرم استفده و به آرامی مسواک زده شود.
  7. در این دوران امکان ایجاد مشکل تنفسی وجود دارد که در این صورت افراد می توانند از سرم شست و شو استفاده کنند.
    بعد از عمل و در هنگام عطسه برای پیشگیری از وارد شدن فشار به بینی ، دهان خود را باز کنید.
  8. از فین کردن و تخلیه بینی با فشار ، پرهیز شود.
  9. استفاده از سیگار تا بهبودی از جراحی زیبایی بینی کاملاً ممنوع است.
  10. انجام فعالیت های سنگین به مدت 6 هفته ممنوع می باشد.

آیا خونریزی بعد از جراحی بینی طبیعی است؟

یکی از مشکلات و عوارضی که بعد از انجام عمل زیبایی بینی رخ می دهد و افراد از آن می ترسند، خونریزی بعد از انجام عمل جراحی می باشد. باید به افرادی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند و اکنون به خونریزی دچار شده اند بگوییم که در حالت طبیعی خونریزی تا ۴۸ ساعت بعد از عمل بینی رخ خواهد داد که به مرور زمان کاهش پیدا می کند. در طول این مدت یک پد در زیر بینی قرار داده می شود تا خون خارج شده از بینی جذب آن شود. زمانی که پد به خون اغشته شد می توانید آن را تعویض کنید.

به یاد داشته باشید خونریزی به میزان کم و مختصر طبیعی بوده و حتی می توان رخ دادن آن را به عنوان یک نشانه خوب تلقی کرد ، چرا که ضایعاتی همچون ترشحات به جای مانده از عمل زیبایی بینی ، به همراه خون از مجاری بینی خارج می شوند.

اما چنانچه میزان این خونریزی شدید باشد و با استفاده از پد ها و روش های متوقف کردن خونریزی ، متوقف نشود ، نیاز است تا سریعا پزشک معالج جراحی بینی خود را در جریان آن قرار دهید.

آیا عمل رینوپلاستی سایر بخش های صورت را تحت تاثیر قرار می دهد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم بله، بینی به دلیل قرار گرفتن در مرکز صورت ، بر روی نمایان شدن سایر ویژگی های صورت از قبیل خوش فرم بودن گونه ها ، لب ها و چشم ها تاثیر گذار می باشد. در واقع یک جراح بینی خوب ، در زمان ترسیم و طرح عمل ، تغییرات مورد نیازی که قرار است بر روی بینی به وجود آید را متناسب با سایر اجزای صورت در نظر می گیرد و تغییراتی را انتخاب می کند که باعث ایجاد هماهنگی و تناسب در میان اجزای بینی شود.

علائم بعد از رینوپلاستی :

بعد از عمل زیبایی بینی شما با اثراتی روبرو خواهید شد که بعد از چند روز برطرف می‌شود. کبودی و تورم چشم‌هایتان بعد از چند روز از بین می‌رود و در نهایت بعد از 6 ماه تا نهایتاً یک سال، تورم بینی به طور کامل درمان می‌ شود. جراحی بینی هم مانند هر جراحی دیگری ممکن است عوارض ناخواسته داشته و گاهی نتیجه کاملا مطلوب بدست ندهد هر چند احتمال این عوارض باافزایش تجربه و دقت جراح به حداقل میرسد.

به طور کلی بعد از عمل جراحی بینی ممکن است عوارض زیر بروز پیدا کند:

  1. احتمال به وجود آمدن مشکلات تنفسی
  2. از بین رفتن حس بویایی ناشی از آسیب رسیدن به عصب بویایی
    آپنه تنفسی در خواب (وقفه تنفسی)
  3. سردرد و مشکلات ناشی از کمبود اکسیژن بعد از عمل بینی
  4. آسیب رساندن به غضروف بینی و بافت آن
  5. احتمال عدم تقارن سوراخ‌های بینی
  6. بالا بردن بیش از حد بینی و عدم تناسب در ظاهر بینی!
  7. کوچک کردن بیش از حد سوراخ‌ های بینی و بروز مشکلات تنفسی

مراحل عمل زیبایی بینی :

احتمالاً برایتان جالب است که بدانید از زمان ورودتان به اتاق عمل، حین بیهوشی و بعد از عمل چه اتفاقی برایتان می‌افتد. در ملاقات اولیه، بینی شما از همه نظر توسط جراح معاینه می‌شود. سپس انتظارات و خواسته‌ هایی را که از عمل بینی دارید، برای جراح شرح می‌ دهید. جراح نکات لازمی که ممکن است ندانید را در خصوص پروسیجرتان به شما خواهد گفت.
جراحی بینی معمولاً سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شب در بیمارستان ندارد ومعمولا بیمارچندساعت بعدازعمل ازمرکز جراحی مرخص می شود.

عمل بینی ترمیمی :

گاهی اوقات ممکن است بعد از جراحی اولیه نتیجه مطلوب گرفته نشود و نیاز به رینوپلاسی ثانویه باشد که به آن عمل ترمیمی بینی گفته می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این نوع از جراحی با فیت پلاست در تماس باشید.

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد می توان گفت که بینی یکی از متمایز ترین ویژگی های ظاهری در هر فرد می باشد و دارای عملکردی حیاتی و موثر در بدن است.

از این رو چنانچه فردی از ظاهر بینی خود رضایت نداشته باشد می تواند با مراجعه به پزشک متخصص و بهره گیری از تکنیک های جراحی ، مشکل خود را رفع کند.

انواع روش های جراحی بینی :

ممکن است گاهی اوقات همراه با مشکلات ظاهری، مشکلاتی از جمله پولیپ ، انحراف بینی ، بزرگی شاخک بینی و… نیز در بینی فرد وجود داشته باشد که علاوه بر جراحی زیبایی نیاز به رفع این مشکلات نیز باشد.

برای رسیدن به نتیجه مناسب در جراحی، بایستی به جراح پلاستیک متخصص در این زمینه مراجعه نمایید.
جراحی بینی به طور کلی به روش باز و بسته انجام می شود.

جراحی زیبایی بینی به روش باز :

در این روش ، حفره های بینی با برشی بسیار کوچک در ناحیه کلوملای بینی از هم جدا می شوند و به این ترتیب جراح می تواند پوست بینی را به طور کامل از بخش استخوانی و غضروفی بینی بالاتر بکشد و بر کل ساختار بینی تسلط یابد. در عمل زیبایی بینی باز ، پزشک دید بیشتری داشته و می‌ تواند راحت‌ تر تغییرات ظریف را بر روی بینی اعمال نماید؛ در حالی که در جراحی زیبایی بینی بسته اعمال تغییرات چندان راحت نمی‌ باشد. ضمن اینکه این نوع جراحی معمولاً برای انجام رینوپلاستی در بینی‌ های دارای مشکل مانند عدم تقارن یا مشکلات مادرزادی انجام می‌ شود که در آن‌ ها گذاشتن گرافت غضروفی و بازسازی راه هوایی راحت‌ تر است.

جراحی زیبایی بینی به روش بسته :

در این تکنیک ، عمل بینی از طریق حفره های بینی انجام می شود و همه برش ها در داخل بینی اتفاق می افتند و در بیرون بینی هیچ گونه برشی ایجاد نمی شود. جراحی بینی، در ناحیه کلوملا برش پوستی نداشته و معمولاً مدت زمان عمل بینی به روش بسته کوتاه‌ تر از روش باز می‌ باشد. البته این روش برای بینی هایی که مشکل زیادی دارند مناسب نیست.

تفاوت جراحی بینی باز و بسته :

جراحی بینی با رویکرد باز معمولا جهت بهبود تنفس ، بهبود فرم ظاهری و زیبایی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که عمل بینی با تکنیک بسته معمولا جهت بهبود قوز بینی بکار می رود البته به شرط آن که بیمار دچار انحراف بینی ، افتادگی بینی و پولیپ بینی نباشد. جراحی بینی با رویکرد باز تحت بیهوشی کامل انجام می شود و بیمار در حین رینوپلاستی دردی حس نخواهد کرد و متوجه اعمال تغییرات نخواهد بود.

در روش باز جراح به منظور برطرف کردن ایرادات بینی تسلط بیشتری دارد و از این منظر می تواند تغییرات قابل توجهی بر روی بینی بیمار ایجاد نماید. مدت زمان انجام عمل بینی به این روش معمولا 1 الی 2 ساعت به طول می انجامد. در روش باز به دلیل قابل مشاهده بودن غضروف بینی به طور مستقیم ، تغییر فرم بینی با دقت و ظرافت و کنترل بیشتری امکان پذیر خواهد بود ، بنابراین افرادی که تیغه میانی بینی آن ها به شکل S است غالبا با تکنیک باز به نتیجه قابل قبولی می رسند.

در جراحی زیبایی بینی به روش باز ، احتمال بروز خطا در عمل ،مخصوصاً در قرینه سازی حفره های بینی به حداقل می رسد. در این متد بخیه ها قابل مشاهده خواهند بود ، البته با رعایت دستورالعمل های بعد از جراحی ، به مرور زمان جای اسکار بینی محو خواهد شد.
متد بسته در صورتی از سوی جراحان مورد استفاده قرار می گیرد که مشکلات خفیفی در بینی بیمار به ویژه در قسمت نوک بینی وجود داشته باشد. لازم به ذکر است که ایجاد برش در پره های دماغ هیچ ارتباطی به روش باز و بسته ندارد و تنها به منظور ایجاد تقارن در حفره های بینی می باشد.

مهم ترین و اصلی ترین موردی که ممکن است باعث شود فرد از عمل جراحی بینی به روش باز منصرف شود ، احتمال به جا ماندن اسکار بعد از عمل زیبایی بینی می باشد. البته ناگفته نماند که این عارضه به طور حتم در تمامی عمل های جراحی بروز پیدا نمی کند. جدا از روش انجام عمل زیبایی بینی عوامل دیگری همچون ضخامت پوست بینی فرد ، رعایت نکات مراقبت های قبل و بعد از عمل بینی ، نوع پوست فرد و … نیز در این امر دخیل هستند. از طرفی دیگر ، در صورت به جا ماندن اثر برش ها بر روی پوست ناحیه کلوملا ، زمانی در معرض دید افراد قرار می گیرند که فرد سر خود را به سمت بالا قرار دهد یا بینی خود را به سمت بالا بکشد. در هر صورت ، جراح شما، عمل جراحی زیبایی بینی را با دقت بالا انجام داده و بخیه ها را به گونه ای می زند که چنین مشکلی برای فرد به وجود نیاید.
از دیگر تفاوت های روش باز و بسته می توان به بروز ورم نسبتا زیادی اشاره کرد که البته نباید جای نگرانی برای فرد به وجود آورد زیرا می توان با رعایت چندین نکته مراقبتی ساده و کوچک آن را کاهش داد و به مرور زمان برطرف کرد. این تورم نیز به دلیل این که بافت های ساختار درونی بینی دستخوش تغییرات بسیار زیادی قرار می گیرد به وجود می اید. از همین رو احتمال اینکه تورم بینی بیشتر شود وجود دارد. در پی این مورد باید گفت که دوره ریکاوری عمل جراحی بینی طولانی تر می شود ، چرا که قسمت های بیشتری از بافت پوست باید ترمیم شوند.

کدام یک از روش های عمل بینی برای من مناسب می باشد؟

خیلی از افراد زمانی که به پزشک برای انجام عمل رینوپلاستی در رابطه با روش استفاده پزشک برای انجام عمل زیبایی بینی سوال می پرسند. اغلب افراد تمایل دارند تا بدانند که کدام یک از روش های گفته شده یعنی باز و بسته برایشان مناسب می باشد یا اینکه آیا می توانند برای جراحی بینی خود از روش بسته برای جلوگیری از به جا ماندن آثار زخم و بخیه استفاده کنند یا خیر؟

در پاسخ به این سوالات باید بگویم که هر یک از روش های نام برده شده دارای مزایا و معایب خاصی هستند و برای موارد خاصی به کار برده می شوند. به عنوان مثال روش بسته برای عمل های زیبایی استفاده می گردد که بینی نیاز به تغییرات اساسی خاصی نداشته باشد یا روش باز برای پروسه های پیچیده یا سختی که نیاز به میدان دید زیاد و دسترسی کامل به ساختار بینی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین شما و جراح بینی باید تصمیم بگیرید که کدام یک از روش ها بهتر می باشد. جراح شما ، در زمان انتخاب روش مناسب عمل ، اهداف زیبایی و انتظارات شما را در نظر می گیرد. اگر حین عمل ، بینی به مقدار بسیار زیادی نیاز به دستکاری داشته باشد ، پزشک روش باز را انتخاب می کند. بهتر است به انتخاب پزشک خود اعتماد کنید چرا که او طبق تجربه، تخصص و مهارتی که دارد می تواند عمل جراحی را با استفاده از تکنیک پیشنهاد شده با بالا ترین کیفیت و بهترین نتایج انجام دهد. اگر به دلیل ترس از به جای ماندن آثار بخیه از انتخاب روش باز صرف نظر می کنید بهتر است بدانید که با انجام روش های مراقبتی می توانید از بروز جای زخم و اسکار جلوگیری کنید.

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل بینی :

بعد از این که نحوه چسب زدن بینی را فرا گرفتید باید بدانید که چه مدت باید این عمل را تکرار کنید. بعد از انجام جراحی بینی معمولا پزشک به مراجعه کنندگان خود توصیه می کند که حداقل به مدت دو ماه از چسب مخصوص بینی استفاده نماید. این کار میزان و شدت تورم و همچنین شکل بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. اما به طور دقیق لازم است بگوئیم مدت زمان چسب زدن بینی به شرح زیر می باشد.

مدت زمان توصیه شده برای انجام این کار در بینی های استخوانی ۱-۲ ماه می باشد ، اما به دلیل متفاوت بودن شرایط جسمانی بیماران و همچنین میزان تغییرات اعمال شده ممکن است این مدت زمان برای برخی از افراد بیشتر باشد.

برای عمل بینی گوشتی لازم است افراد این کار را برای مدت زمان بیشتری انجام دهند. زمان توصیه شده ۲-۳ماه می باشد تا هرچه سریع تر ورم بینی کاهش و فرم بهتری بر روی بینی اعمال شود.

اهداف عمل زیبایی بینی :

برخی از افراد نسبت به شکل بینی خود حساسیت دارند و با استفاده از جراحی زیبایی بینی قصد دارند تا این وضعیت را بهبود ببخشند. گاهی نیز ممکن است افرادی تقاضای جراحی بینی داشته باشند که دچار ناراحتی یا مشکلات تنفسی ناشی از آسیب دیدگی یا نقص ساختاری هستند.

در ایران اکثر مراجعین جراحی بینی، درخواست عمل زیبایی بینی را دارند ولی به صورت کلی جراحی کردن بینی برای رسیدن به اهداف زیر انجام می گیرد :

  1. باریک کردن استخوان بینی
  2. کوچک یا بزرگ کردن سوراخ های بینی
  3. بلند کردن یا کوتاه کردن طول بینی
  4. ایجاد تغییر در نوک بینی
  5. تغییر در زاویه بین لب بالا و بینی
  6. انجام عمل ترمیمی بینی (جراحی ثانویه بینی)
  7. اصلاح تیغه میانی بینی
  8. (سپتوپلاستی) یا جراحی انحراف بینی
  9. برطرف کردن پولیپ و تورم بافت های داخلی بینی

نوع پوست در تعیین نتیجه عمل بینی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی برای انجام جراحی زیبایی بینی، بینی‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند : بینی های گوشتی و بینی های استخوانی،
که در ادامه به بررسی تفاوت های این دو دسته از بینی‌ها در جراحی بینی می پردازیم.

مدل های بینی برای رینوپلاستی :

مهم ترین موضوعی که در جلسات مشاوره بیان می شود این است که فرم بینی من بعد از عمل چه شکلی است؟ بیشتر افراد مایل هستند تا فرم بینی خود را بعد از پروسیجر مشاهده کنند یا به صورت تقریبی بدانند که قرار است چه تغییراتی بر روی بینی شان به وجود آید. در این رابطه باید بگویم که به طور کلی فرم بینی به سه شکل می باشد که شما می توانید بر اساس خواسته ها و انتظارات خود و همچنین تایید پزشک معالجتان در مجموعه زیبایی فیت پلاست یکی از آن ها انتخاب کنید چرا که بهترین مدل برای بینی شما به دوعامل بستگی دارد :

  1. یک علایق و سلیقه شما
  2. فرم چهره و دانش زیباشناسی.

مدل هایی که می توان با انجام جراحی زیبایی بینی به وجود آورد عبارت اند از :

فرم طبیعی

در این مدل جراحی بینی همانطور که از نامش پیداست هیچ تغییری بر روی بینی به وجود نمی آید و بینی حالت طبیعی ، استاندارد و متناسب با سایر اجزای چهره افراد دارد. در این فرم زاویه میان بینی و لب بالا حدودا 90 الی 100 درجه می باشد. نوک این نوع بینی به سمت بالا کشیده نمی شود و پل آن صاف می باشد.

مدل فانتزی

این مدل عمل بینی نتایجی بسیار شبیه به بینی عروسک ها را دارد. محدوده تغییرات و اصلاحاتی که در بینی افراد ایجاد می شود بسیار زیاد و وسیع می باشد. به عنوان مثال نوک بینی بینی تا زاویه 100 تا 105 درجه به سمت بالا فرم دهی می شود. از طرفی دیگر به دلیل اینکه نوک بینی بالا کشیده می شود ، قوس و انحنای پل روی بینی بسیار شدید می باشد.

مدل نیمه فانتزی

در این فرم ویژگی های بینی فانتزی و طبیعی در کنار یک دیگر قرار می گیرند و فرمی زیبا و جذاب را به وجود می آورند. در این فرم پل بینی نه به اندازه طبیعی صاف است نه به اندازه بینی های نیمه فانتزی دارای قوس و انحنا است.

چرا عمل بینی پرطرفدار می باشد؟

ممکن است برای خیلی از شما ها این سوال به وجود آمده باشد که چرا عمل زیبایی بینی این قدر در میان عموم مردم پرطرفدار و محبوب می باشد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم مزیت های جراحی بینی ، درمانی و زیبایی بوده و همین موضوع باعث شده افراد بسیار زیادی نسبت به انجام آن ترغیب شوند. ما در ادامه این بخش از مقاله به برخی از مزیت های آن اشاره خواهیم نمود:

ایجاد هماهنگی و تعادل میان اجزای چهره :

همانطور که اشاره شد از نظر علم زیباشناسی چهره ای زیبا و بی نقص محسوب می شود که میان اجزای چهره آن تعادل و هماهنگی وجود داشته باشد به عنوان مثال اگر فرم صورت شخص کوچک و فانتزی باشد بینی مناسب او است که کوچک و دارای قوس کمی باشد. با انجام عمل جراحی توسط یک پزشک متبحر و مجرب می توان بهترین و مناسب ترین فرم را برای بینی خود ایجاد کنید که با دیگر اجزای چهره هماهنگ باشند و باعث افزایش زیبایی چهره شما شود.

بهبود مشکلات تنفسی :

همانطور که گفته شد ، عمل بینی تنها با هدف زیبایی انجام نمی شود و گاهی اوقات ، افراد به منظور برطرف کردن مشکلات تنفسی خود مانند مشکلاتی که بر اثر انحراف بینی ، وجود پولیپ و شکسته شدن تیغه میانی بینی به وجود می آید اقدام به انجام جراحی بینی می کنند. در صورتی که مشکلی در مجرای تنفسی و بینی وجود داشته باشد و باعث شود که تنفس فرد با اختلال رو به رو شود نیاز است تا عمل جراحی صورت پذیرد.

حضور پررنگ تر در اجتماع به دلیل بالا رفتن اعتماد به نفس :

زمانی که هیچ نوع نقص و ایرادی در ظاهر بینی و عملکرد آن وجود نداشته باشد و میان اجزای چهره و بینی شما هماهنگی و تناسب وجود داشته باشد ، طبیعی است که اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند.

با بالا رفتن اعتماد به نفس می توانید حضور پر رنگ تر و بهتری در اجتماع داشته باشید که بدین نحو کیفیت زندگی شما نیز بهبود پیدا می کند.

در صورتی که مایل به انجام جراحی زیبایی بینی هستید، لطفا از اینجا وارد سیستم نوبت دهی آنلاین مجموعه زیبایی فیت پلاست شوید و وقت خود را رزرو کنید.

پرسش های متداول جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی، نوعی جراحی زیبایی است که برای تغییر شکل بینی انجام می شود. این جراحی می تواند برای بهبود ظاهر بینی، رفع مشکلات تنفسی یا هر دو مورد استفاده شود.

افرادی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند، افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند یا افرادی که هر دو مشکل را دارند، کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستند.

بله، در برخی موارد، می توان جراحی زیبایی بینی را با سایر جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی پلک یا جراحی زیبایی چانه ترکیب کرد. این کار می تواند به ایجاد ظاهری هماهنگ تر و زیباتر کمک کند.

دوران بهبود جراحی زیبایی بینی معمولاً چند هفته طول می کشد. در این مدت، ممکن است تورم، کبودی و درد در ناحیه بینی وجود داشته باشد. پزشک ممکن است داروهایی را برای کاهش ناراحتی و تورم تجویز کند.

نتایج جراحی زیبایی بینی معمولاً دائمی هستند. با این حال، در برخی موارد، ممکن است نیاز به جراحی مجدد باشد.

عوارض جانبی جراحی زیبایی بینی نادر هستند، اما ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • تورم
  • کبودی
  • درد
  • عفونت
  • خونریزی
  • تغییر در حس بویایی
  • تغییر در تنفس

هزینه جراحی زیبایی بینی بسته به عوامل مختلفی مانند مهارت جراح، محل انجام جراحی و نوع تغییرات مورد نظر متفاوت است. به طور کلی، هزینه جراحی زیبایی بینی در ایران بین 10 تا 30 میلیون تومان است.

قبل از انجام جراحی زیبایی بینی، مهم است که با یک جراح پلاستیک باتجربه مشورت کنید. جراح می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است یا خیر. همچنین باید آزمایشات پزشکی لازم را انجام دهید تا از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید.

بعد از انجام جراحی زیبایی بینی، مهم است که دستورالعمل های پزشک خود را به دقت دنبال کنید. این دستورالعمل ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم
  • مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • استراحت کافی
  • اجتناب از فعالیت های سنگین

خیر، جراحی زیبایی بینی برای همه افراد مناسب نیست. افرادی که دارای شرایط پزشکی خاصی مانند بیماری های قلبی، عروقی یا عفونت های فعال هستند، نباید این جراحی را انجام دهند. همچنین، افرادی که از سیگار کشیدن یا مصرف مواد مخدر خودداری نمی کنند، کاندیدای مناسبی برای این جراحی نیستند.

جراحی زیبایی بینی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. بنابراین، در حین جراحی هیچ دردی احساس نمی کنید.

بله، در برخی موارد، می توان جراحی زیبایی بینی را با سایر جراحی های زیبایی مانند جراحی زیبایی پلک یا جراحی زیبایی چانه ترکیب کرد. این کار می تواند به ایجاد ظاهری هماهنگ تر و زیباتر کمک کند.

محمد جواد طیبی

محمد جواد طیبی

محمد جواد طیبی کارشناس ارشد اتاق عمل و مدیر مجموعه زیبایی فیت پلاست با سابقه مدیریت بیش از 3000 عمل جراحی زیبایی

همه مقالات

گالری تصاویر عمل جراحی بوکال فت

4 1 رای
امتیازدهی به این مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات زیباجویان
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات

مجموعه زیبایی فیت پلاست

1 +
عمل موفق
1 +
ساعت تجربه
1 +
جراحی زیبایی